Pořád jsem to já

Lisa gen

Naprosto nádherná, strhující  knížka o úspěšné ženě Alici, která začne zapomínat. Zdánlivě obyčejné zapomínání vyústí v diagnózu Alzheimmerovy choroby, a tak se její život od základu mění. Příběh je zcela realistickým vyprávěním o lidech v okolí Alice, kteří se každý po svém vyrovnávají s její nemocí.
Všem doporučuji k přečtení. Jedna z nejlepších, ne-li nejlepší kniha, jakou jsem kdy četla.

U Svatobořic

Olga Košutová - Klapálková

Moji prarodiče, teta a několik dalších příbuzných bydlí ve Svatobořicích, kromě návštěv u nich jsem Svatobořicema projížděla předchozí čtyři roky každý všední den do školy. Hned při vjezdu do obce směrem od Kyjova najdete na levé straně areál, ve kterém najdete budovu s prodejem koberců a několik dalších zvláštně stavěných domků. Nevím, jestli se domy k něčemu využívají, ale jediné, co prozrazuje, že jde o bývalý internační tábor, je malý pomník před vstupem do areálu.
Manželka generála Klapálka zde skončila za II. světové války a své vzpomínky sepsala do deníku a také povídek, které vyšly souhrnně pod názvem U Svatobořic.

Není to napsáno úplně čtivě, ale co chybí na čtivosti, rychle dožene to, co autorka popisuje.

O lásce a jiných běsech

Gabriel García Marquéz

Známý autor, méně známé dílo. Profesorka španělštiny byla první, kdo nám Margquéze doporučoval ještě před češtinářkou. Nechala jsem se tedy zlákat a chtěla si přečíst něco od tohoto představitele ,,magického realismu". Když jsem uviděla tloušťku jeho nejznámějšího díla Láska za časů cholery, nadšení mě poněkud přešlo, ale ne úplně. Takhle nějak jsem se dostala k útlé novele nazvané O lásce a jiných běsech.
Kniha je o velmi mladé dívce, kterou její rodiče zanedbávají a ona proto vyrůstá mezi černošskými otroky. Díky tomuto získává její charakter velmi zvláštní rysy. Ve dvanácti letech ji pokouše pes nakažený vzteklinou a ona překvapivě neumírá. Je označena za posedlou a musí odejít do kláštera. Zde ji má ze spárů ďábla dostat kněz, který se však do této zvláštní dívky zamiluje. Příběh končí tragicky.

Co k tomu říct? Kniha je o pro mě velmi citlivém tématu, a to jak důležité je mít ve svém okolí ty správné lidi. Protože charakter každého člověka je tvořen tím, co ve svém života pozná a prožije. A jestliže žijete v nesprávné době obklopeni nesprávnými lidmi - nemůžete být normální ani šťastní. Hrdinka podle mě není nic jiného než obětí. Doporučuji přečíst zvlášť, pokud cítíte, že vaši rodiče nejsou dokonalí. Po přečtení této knížky zjistíte, že vždy může být hůř.